Közélet

2016.03.17. 12:28

Nincs üzemeltetője jelenleg a nagyrévi temetőnek

Eltűnt a nagyrévi ravatalozó csaknem összes berendezése, mert a temetőt üzemeltető vállalkozás „kivonult” a településről és magával vitte azokat. A lakosok és az önkormányzat értetlenül áll a helyzet előtt. A községben jelenleg bárki temettethet, de a megbízott cégnek bizony a szőnyegtől kezdve a hangosításig mindent magával kell vinnie a településre.

Joó Zsuzsa

– Üres lett a ravatalozónk. Gyakorlatilag minden eltűnt belőle, a függöny, a szőnyeg, a mikrofonok és hangfalak, de még a székek is. Nem tudjuk pontosan, ki, mikor és hová vitte ezeket, bár sejtjük, egy részét a temetőt üzemeltető vállalkozó szállította el – állítja Gál József alpolgármester. Elmondta, a temetkezési céggel még az előző önkormányzat kötött „kizárólagos” szerződést a temető üzemeltetésére. Ez azt jelentette, hogy e vállalkozás volt a felelős a kert tisztaságáért, rendezettségéért, a ravatalozó működtetéséért, illetve kizárólag nekik volt joguk arra, hogy a halottakat elhantolják.



– A helyiek korábban többször jelezték az önkormányzat felé, hogy ez nincsen így rendben, főleg, hogy a kécskei vállalkozónak sok-sok évre előre ki kellett fizetni a szemétszállítási- és hűtési díjat, ez utóbbit még hamvasztásnál is. Ezek jelentősen megdrágították a temetés amúgy sem olcsó árait – magyarázza az alpolgármester, aki megjegyzi, az önkormányzat úgy tudja, az utóbbi négy évben alig rendezett közüzemi számlát a vállalkozó, ráadásul a szemetet se vitette el.

– A hulladékot nekünk kellett elszállíttatnunk, természetesen saját pénzünkön – fűzi hozzá Gál József, aki elárulja, már régen felbontották volna a szerződést a vállalkozóval, de egyelőre nem lehet, mert a szerződés nem engedi.

– Mivel a temetkezési cég gyakorlatilag egy éve „kivonult” Nagyrévről, így a lakosok most más cégeket bíznak meg a temetéssel. Ezek a vállalkozások pedig úgy tudják csak a feladataikat elvégezni, ha gyakorlatilag minden felszerelési tárgyat, bútorokat hoznak magukkal – Szolnokról, Kecskemétről vagy ki tudja, honnan. Azok a helybéliek pedig, akik korábban kifizették évekre előre a szemétszállítási díjat, joggal teszik fel a kérdést: miért is fizettek?! – gondolkodik hangosan az alpolgármester.

A felvetett problémával megkerestük az érintett céget is. A temetőüzemeltető ügyvezetője elmondta, az alpolgármester által jelzett „kizárólagos” temetői munkákra a temetőtörvény ad lehetőséget, ezért került be ez a szerződésbe. A temetőn belüli, az üzemeltető által beszedhető díjakat is ugyanez a szerződés tartalmazza.

Az ügyvezető hangsúlyozta, a szerződés megkötésétől kezdve a szemetet folyamatosan elszállították, ha az önkormányzat kiszámlázta a közüzemi számlákat, azt is minden esetben befizették.

Megtudtuk, évekkel ezelőtt egy képviselőtestületi határozat alapján fogadták el azt is, hogy a ravatalozó belső helyiségét drapériával díszítse fel a cég, valamint a temetéshez szükséges berendezéssel is ellássák. Ez meg is történt, de a cégvezető állítása szerint az önkormányzat a határozatban elfogadott bekerülési összeget a mai napig nem fizette ki, így tulajdonképpen csak a saját berendezéseiket vitték el a ravatalozóból.

– Amennyiben az önkormányzat nem lett volna megelégedve a munkánkkal, a szerződést bármikor, azonnali felmondással felbonthatta volna. A szerződést viszont mi, üzemeltetők mondtuk fel írásban, 2015. május 21-én, de erre a mai napig válasz nem érkezett – zárta beszélgetésünket az ügyvezető.

Mindeközben az önkormányzat várja a szerződés (állítólagos) felbontásával együtt járó temetőnapló, illetve a befizetett közüzemi számlák rendezéséről szóló igazolás bemutatását. A lakosok pedig a helyzet megnyugtató megoldását és főleg azt, hogy végre ne a Szolnokról vagy más településekről érkező temetkezési cégeknek kelljen nem kevés összegből elszállítania a ravatalozó berendezési tárgyait minden egyes szertartásnál.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!