Hirdetés

2023.11.27. 11:16

A minőségi álláshirdetések legfontosabb ismérvei

Az álláshirdetések megírása és létrehozása az első lépés a potenciális munkavállalók megszólítása felé. Ahhoz azonban, hogy ez sikeres legyen, mindenképpen érdemes szem előtt tartani néhány szempontot, hisz maga a pozíció kihirdetése korántsem garancia arra, hogy megfelelő számú és minőségű jelentkezésből lehet majd válogatni.

PR cikk

Forrás: freepik.com

Széleskörű elérés

Nulladik lépésként érdemes meghatározni magát a hirdetési felületet. Célszerű például olyan állásportált találni, amelynek nagy a látogatottsága, és ezáltal széleskörű álláskeresői elérést biztosít. Sőt, fontos szempont lehet az is, hogy vannak-e kiemelési lehetőségek, amelyek révén meg lehet különböztetni az adott hirdetést a többitől. 

Ezúton érdemes megemlíteni az IT-Nav Hungary Kft. által üzemeltetett 200 helyi állásoldalt, ami egyfajta állásoldal-hálózatként működik. Ebből fakadóan egy-egy hirdetéssel – az arra alkalmas hirdetési csomagot választva – akár megyei vagy országos szinten is meg lehet szólítani az álláskeresőket. Emellett pedig minden portálnak saját Facebook felülete is van, ahova szintén kikerülnek a hirdetések, és ahol a követőtábor sok esetben több tízezres mértékű.

Pontos megnevezés, céges bemutatkozás

Egy álláshirdetés esetében rendkívül fontos, hogy a pozíció megnevezése ne csak sejtessen, hanem konkrét megnevezést tartalmazzon. A hirdetés megnyitása utána pedig kedvező, ha egy néhány soros céges bemutatkozást is láthatnak a felhasználók. Ebben többek között szót lehet ejteni a vállalat tevékenységi köréről, vállalati kultúrájáról, legfontosabb értékeiről és arról, hogy milyen személyiségű, mentalitású munkavállalók alkotják az adott céget.

Egyértelmű feladatlista és elvárások

Az álláskeresők csak akkor fognak megpályázni egy állást, ha jó elképzelést tudnak alkotni arról, hogy milyen feladatok várnak rájuk az adott munkakörben, és hogy mi az a képzettségi és tapasztalati szint, aminek birtokában esélyük lehet az állás elnyerésére. Éppen ezért nélkülözhetetlen egy néhány pontból álló lényegre törő feladatlista, továbbá az álláshoz kapcsolódó követelmények egyértelmű megfogalmazása. Utóbbi esetében érdemes elkülöníteni azokat a képességeket, amelyek megléte nélkülözhetetlen a pozíció kapcsán, illetve azokat, amelyek nem létfontosságúak, ugyanakkor egyfajta pluszt jelentenek a pályázatok elbírálása során.

Megfelelő formátum és stílus

Mindezek mellett természetesen magára a formátumra és a stílusra is oda kell figyelni a kedvező összhatás érdekében. Fontos, hogy a hirdetés jól strukturált legyen, ami kvázi vezeti a szemet, és az álláskereső egy pillanat alatt rátalál a számára fontos információkra. Emellett maga a stílus is egy lényeges szempont, és sokat elárul a vállalati kultúráról, légkörről. Egy pályakezdő pozíció kapcsán például érdemes lehet fiatalosabb hangvételű hirdetést írni, persze csak akkor, ha azt a cég és a pozíció tevékenységi köre megengedi. Tapasztalt és idősebb munkavállaló keresése esetén pedig tanácsos inkább a szakmaibb és professzionálisabb hangnemre törekedni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!