2019.09.06. 07:24
Elektromos hajtást fejlesztett a VW egy régi klasszikusba
A Volkswagen e-up! motorját és akkumulátorát építették be elsőként egy Bogár kabrió karosszériájába.
Forrás: automotor.hu
Úgy tűnik a Volkswagen nem tudja elengedni a Bogarat, nemrég leállt ugyan az MQB-alapú modell sorozatgyártása, de most egy új elektromos Bogarat mutattak be. Nem arról van szó – egyelőre? –, hogy az MEB alapon hozzák vissza a retró megjelenést, hanem egy ős-Bogár elektromossá építését segítették – számol be az Autó-Motor.
A Volkswagen e-up!-ban használt
villanymotor, vezérlőelektronika és akkumulátor került a több mint 80 éves konstrukcióba.
Az utólagos átalakításokkal ellentétben nem tartották meg a kézi kapcsolású váltót, hanem a 82 LE/160 Nm villanymotort a fogaskerék-áttétellel együtt építették az alváz végébe – írja a lap.
Kompakt az új hajtás, így az egykori motorházfedél alatt is csomagtartót találunk. Amíg az elektromos töltő-csatlakozót a felhajtható jobb hátsó lámpa alá rejtették, a padló alá épített akkumulátorról (36,8 kWh kapacitású a 14 darab, egyenként 2,6 kWh kapacitású modulból összeállított telep) azonban árulkodik a vaskos küszöb.
Ennek az átalakításnak az előnye, hogy van érdemi fékenergia-visszatermelés,
így 200 km feletti hatótávolságot lehet realizálni egy feltöltéssel, ami akár villámtöltés (6900-8200 euró ez a töltőberendezés) is lehet CCS-csatlakozón keresztül.
Az 1280 kg-ra emelkedett tömeg miatt módosították a felfüggesztést, a nagyobb teljesítmény pedig fejlettebb fékrendszert követelt meg – az 50 km/órás teljesítményt 4, a 80 km/órát kicsivel több, mint 8 másodperc alatt éri el az elektromos Bogár – tudta meg az Autó-Motor.