2018.04.25. 10:30
Újabb trükkel támadnak a telefonos csalók
A telefonos csalók tárháza kifogyhatatlan. Mindig újabb és újabb trükkökkel próbálnak pénzt kicsalni a gyanútlan áldozatokból. Ezúttal szolgáltatók nevében keresik meg az ügyfeleket. Ilyenkor az áldozat – mit sem sejtve – követi az utasításokat, aztán nyereményének és pénzének csak hűlt helyét találja…
Képünk illusztráció.
Forrás: Illusztráció/Shutterstock
Megyénkben a napokban is történt egy hasonló eset. Egy ismeretlen férfi még április 12-én az egyik mobiltelefonos szolgáltató munkatársaként bemutatkozva hívta fel gyanútlan áldozatát.
Közölte, hogy a szolgáltató nyereményét szeretné átadni, melynek feltétele az, hogy a „nyertes személy” két eltérő bankszámlára utaljon át különböző pénzösszegeket. A tranzakciókat követően az ismeretlent azonban már nem érték el telefonon.
A hasonló esetek megelőzése érdekében jobban tesszük, ha megfogadjuk a rendőrség tanácsait.
– Ne adjuk meg ismeretlen telefonálónak személyes, illetve banki adatainkat! Ne utaljunk, ne töltsünk fel pénzt idegen által megadott telefonszámokra, bankszámlákra! – hangsúlyozta Szabó Zita, a megyei rendőr-főkapitányság sajtószóvivője.
– Járjunk utána, hogy a szolgáltatók milyen nyereményeket hirdetnek. Bármilyen kecsegtető ajánlattal keresnek is meg, legyünk gyanakvóak, mert nyeremény helyett csalás áldozatává válhatunk.
– Amennyiben ilyen hívást kapunk, kérjük meg a telefonálót, hogy később hívjon vissza. Addig higgadtan gondoljuk át, hogy lehet-e valóságalapja az ilyen megkereséseknek. Valószínűleg nem lesz visszahívás.
– Amennyiben a telefonáló száma látható, mindenképp jegyezzük fel azt, illetve az általa használt nevet is. Ezzel ugyanis segítjük a rendőrség munkáját és a csalás felderítését. Nagyon fontos, hogy ne kövessük a csalók utasításait.
– Helyette inkább jegyezzük fel a hívás időpontját, majd azonnal tegyünk bejelentést az ingyenesen hívható 107 vagy 112 segélyhívó telefonszámok valamelyikén – javasolta a sajtószóvivő.