2018.10.18. 16:30
Különleges felmérőt írtak a szolnoki tankerület ötödikesei
Különleges felmérőt írtak szerdán a Szolnoki Tankerületi Központ intézményeibe járó, ötödik évfolyamos kisdiákok.
Fotó: Kallus György
Az országban egyedülálló módon olyan diagnosztikus mérésben vettek részt, melyben az első négy évfolyamon szerzett ismereteikről, készségeikről adtak számot.
A feladatlapok tartalmi keretét a tankerület pedagógusai közös műhelymunka keretében dolgozták ki az elmúlt hónapok során. Ez a mérés egyúttal kipróbálja a mérőeszközt is, az ötödikesek ugyanis most próbaként írták a feladatlapokat.
Ezt követően már a negyedik évfolyamos diákok fognak részt venni a minden évben sorra kerülő mérésben. Az alsó tagozat végére meghatározott, a tanulmányok sikeres folytatásához szükséges minimum követelményekre épülő mérés két területet érint.
A tanulók humán és reál ismereteit, képességeit két külön feladatlappal térképezik fel. Amint azt Czeglédi Karolina mérésügyi szakembertől, a szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezető helyettesétől megtudtuk, a vizsgálat célja, hogy tényszerű szakmai adatokat, információkat nyújtson ahhoz, hogy a pedagógusok minél hatékonyabban csökkentsék a tanulói lemorzsolódást.
A feladatlapok mintegy húsz százalékában az ismeretjellegű, nyolcvan százalékában a képesség- és készségjellegű tudást mérte. Amennyiben egy-egy feladatlap összesített pontszámának legalább 80 százalékát eléri a diák, nagy valószínűséggel rendelkezik a továbbhaladáshoz szükséges ismeretekkel, képességekkel.