szolnoki üzlettulajdonosokat kérdeztünk

2019.02.20. 07:00

Gasztrokörkép: főleg cukrászdába, kávézóba, fagyizóba járunk

Egy friss kutatás szerint legszívesebben cukrászdába, kávézóba és fagyizóba járnak a magyarok, de éttermekben is gyakran megfordulnak. Az általunk megkérdezettek szerint felértékelődött a minőségi alapanyagok szerepe.

Czakó Nóra

Forrás: Shutterstock

Egy közelmúltban készült közvélemény-kutatás szerint a felnőtt magyarok negyvenegy százaléka legalább félévente, tizenhárom százaléka pedig havi szinten jár étterembe. Ők elsősorban a negyven év alatti, legalább érettségivel rendelkező városi lakosságot képviselik. Mint a gasztrokörképből kiderült, legmagasabb arányban, azaz hetven százalékban cukrászdába, kávézóba, fagyizóba járnak a magyarok.

Régi, házias receptek egészségesen elkészítve

Baloghné Marika, a szolnoki Édes Titok cukrászda tulajdonosa hírportálunknak elmondta, hogy mindenféle korosztály megfordul üzletükben, de rendezvényekre is sok süteményt készítenek.

– Mindegyik termékünk kedvelt, mind a sósak, mind az édesek, de a legnépszerűbb a belga krémes és a Rákóczi-túrós. Tehát a klasszikus sütemények ugyanolyan kedveltek, mint az új ízek. Emellett egyre többen keresik a cukormentes vagy csökkentett cukortartalmú édességeket is – mondta hírportálunknak Baloghné Marika.

– Aki hozzánk jár, elsősorban a minőséget keresi, de az ár is fontos a vásárlóknak. Próbáljuk minél természetesebb módon előállítani a süteményeket, tehát házias receptek alapján dolgozunk, és nem adunk hozzájuk plusz adalékanyagokat. Ugyanez vonatkozik a fagylaltjainkra is, melyeknek a gyümölcstartalma is magas. A hűs finomságokkal kapcsolatban elmondható, hogy főként az új ízeket keresik a vendégeink. A legkedveltebb a Kinder bueno, a csokis keksz, az Oreo keksz és az erdei gyümölcsös-joghurtos fagylalt, de ami ezek mellett már egy pár éve sláger, az a málnás étcsoki. Ezenkívül a pisztáciát is szeretik, ami tényleg pisztáciából készül – árulta el, majd hozzátette, az a gond, hogy nagyon sok fagyizó van a városban egymás hegyén-hátán, így például mire valaki a Hild térről elér hozzájuk, öt-hat ilyen üzletbe is belebotlik útközben.

Társasági esemény beülni egy kávéházba

– Kávézónkba legfőképpen közép korosztálybeli hölgyek járnak, de újabban felfedeztek minket a diákok is, akik a suli végeztével szívesen ülnek be hozzánk barátaikkal – mondta László Máté, a szolnoki Cafe Frei vezetője.

– Elsősorban társaságban járnak hozzánk a vendégek, hiszen maga a kávézás is valahol egy társasági esemény. Nincs jobb egy csésze finom kávé mellett megbeszélni a hét történéseit. És mivel a vidéki kávézókban soha nincsen akkora rohanás, mint esetleg Budapesten, jellemzően inkább hosszabb időre ülnek be hozzánk a vendégek, egy nagy traccspartira. Emellett persze gyakran találkozunk olyan vendégekkel, akik nálunk tartják az állásinterjúikat, és üzleti megbeszélések fontos helyszíne is a kávézó. Megvan a törzsközönségünk, azok a vendégek akik mindennap nálunk fogyasztják el a napi koffeinadagjukat, figyelik az újdonságokat, de szerencsére rengeteg új arcot, betérő vendéget látunk nap mint nap – tette hozzá Máté.

A Cafe Freiben inkább a különlegességeket keresik a vendégek, azt, amit máshol nem kóstolhatnak, és pont ez a Cafe Frei erőssége, hiszen nem mindennapi a kínálatuk.

– Egyértelműen a nicaraguai dohánykávé a legkedveltebb a vendégeink körében – fűzte hozzá az elhangzottakhoz Ladoniczki Dániel tulajdonostárs. – Nem kell megijedni a nevétől, semmi köze nincs a dohányzáshoz, szinte kivétel nélkül mindenkinek ízlik, aki megkóstolja. Sokan kérdezik, hogyan csináljuk, de természetesen a receptünket hétpecsétes titokként őrizzük – mosolyog sejtelmesen Dani, majd hangsúlyozza, hogy a minőségre nagyon ügyelnek, abból nem engednek.

– A Cafe Freiben igyekszünk meglelni a különlegességeket. Így fagylaltjainkhoz a vaníliát Madagaszkárról szerezzük be, hiszen ott a legfinomabb, és csokoládéból is csak a legjobbat használjuk, ghánai kakaóbabból készítjük. A klasszikus ízek mindig népszerűek, de érdemes néha mást is kipróbálni. Legtöbben a torinói csokoládét szeretik, melyet leginkább az ismert mogyorókrém márka ízvilágához tudnánk hasonlítani – magyarázta László Máté.

Inkább többször, de kevesebbet költenek

A felmérés arra is rávilágított, hogy éttermekben a magyarok hatvanöt százaléka, gyorséttermekben ötvennégy százaléka fordul meg valamilyen rendszerességgel. Mint kiderült, az ár a legmeghatározóbb tényező az étteremlátogatók körében. A többség inkább költ többször kevesebbet, mint egyszer nagyobb összeget. A magyarok személyenként átlagosan legfeljebb nyolcezer-nyolcszáz forintot költenének saját fogyasztásukra.

Farády Tamás, a szolnoki Pizza Home tulajdonosa elárulta, hogy főként a tizenhat és negyvenöt év közötti korosztály rendel tőlük pizzát.

Farády Tamás szerint egyre többen keresik a minőségi alapanyagokból készült ételeket
Fotó: Csabai István

– Nálunk egy vagy két milliméteres tésztavastagsággal lehet kérni a pizzát. Az előbbit, ami ízesebb, inkább a nők választják, az utóbbit, ami laktatósabb, a férfiak. A legnépszerűbb a szolnoki pizza, az olaszok rémálma, a magyaros pizza és a házi sárkány. Úgy látjuk, hogy egyre inkább a minőség fontosabb az embereknek, mi pedig próbálunk odafigyelni erre és a visszajelzésekre is. Minőségi alapanyagokkal dolgozunk, és nem használunk adalékanyagokat – mondta Tamás.

Borítókép: illusztráció

Forrás: Shutterstock

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában