Nyaralás

2023.08.03. 17:25

Idehaza és külföldön is főként a vízpartok csábítják a jászkunsági családokat

A jászkunsági családok egy része belföldön, míg mások inkább a környező országokban töltik a megérdemelt szabadságot és pihenést. A kánikulát a hűsítő habokban a legkönnyebb elviselni, így továbbra is a tenger- és tópartok a legnépszerűbb célpontok a nyaralók körében.

Pakainé Pusztai Nóra

Forrás: Illusztráció

Fotó: Shutterstock.com

Az előfoglalási szezon lezárulta után bizakodóak voltak a nyarat tekintve a jászkunsági utazási irodák. A kínálatukból idén is a tengerparti úticélok voltak a legnépszerűbbek, sokan Török-, Olasz- és Görögországot választották. Félpanziós ellátások mellett döntenek a legtöbben, a tapasztalatok szerint a családok is szívesen ülnek repülőre. Minél hamarabb foglal valaki, annál olcsóbb az adott út, a december 31 mellett a március vége is fontos időpont, ekkor járnak le az előfoglalási kedvezmények. A szerencsésebbek az utolsó pillanatban akciósan, last minute utakat foglalnak.

S hogy a szolnokiak milyen utazási tervekkel várják a következő heteket? Nos, hírportálunk kérdésére a legtöbben azt válaszolták, hogy leginkább a belföldi nyaralásokat preferálták, a szervezésnek az anyagi lehetőségeik szabnak határt.
A szolnoki Kiss Bálint ezt megerősítve elmondta, a Balatonra és az országon belül rövidebb kirándulásokra indulnak augusztusban, Gyulára mindenképpen elutaznak majd. Igaz, idén külföldön is voltak már.

Olaszországban már jártunk, amikor tehetjük külföldön nyaralunk, jellemzően a tengerparton. A vizet a család minden tagja imádja, jó idő van és új kultúrákat ismerhetünk meg, új ételeket kóstolhatunk, új mentalitással találkozhatunk. Az volt az idei nyaralásunk egyik tanulsága, hogy milyen kedvesek az olaszok

– mesélte.

Megkérdeztük: Tervez-e még nyaralást idén?

Szabó Botond, Szolnok

Martfűn a cipőgyárban dolgozom, most lesz majd augusztusban az egyhetes leállás, bízom benne, hogy akkor majd szabadságra tudok menni. Egyébként nyáron Mohácsra utazunk a családdal, a bátyám esküvője miatt ott töltünk négy napot. Szívesen utaznék Marosvásárhelyre, a szüleim ott születtek, szeretem azt a környéket és az erdélyi embereket, szokásokat, ételeket. Illetve Horvátországban még sohasem voltam, oda is szeretnék eljutni, ha minden igaz egy barátommal szeptemberben ez is megvalósulhat.

Szabó Botond

Julanics Anna, Budakeszi

Változó, hogy hova utazunk, most idén kimaradt a nagyobb nyaralás. A párommal el szoktunk menni egy hétre vízpartra, aztán az ő kislányával a szüleim szigligeti nyaralójában töltünk néhány napot. Most csak az utóbbi lesz, erre jut idő. Ilyenkor leginkább kirándulunk a környéken, meg lehet mászni a tanúhegyeket, de a vízpartot is kedveljük, pancsolunk is egyet. Tervezzük egyszer, hogy az Őrségben fogunk nyaralni, ez nagy álom, talán oda is eljutok egyszer. Ezeken kívül, ha minden igaz néhány napot a bátyámmal Körmenden töltök majd még ősszel.

Julanics Anna

Győri Zsuzsanna, Szolnok

Kosdon voltunk egy hetet és még tervezzük, hogy a Tisza-tóra is megyünk öt napot. Kosdon egy hittanos tábort tartottak, melynek részeként a vácrátóti botanikus kertet, a váci püspöki palotát is megnéztük, sőt néhány múzeumban is jártunk. Elsősorban egyébként is belföldön nyaralunk. A Tisza-tónál tervezünk behajózni, beevezni a nádasba madarakat nézni. Testvéreimmel többen megyünk, négy gyermek és a felnőttek, így lesz nagy közös családi nyaralás. Ha egyszer lehetőségem adódna Hawaiira vagy Délkelet-Ázsiába utaznék.

Győri Zsuzsanna

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!