2024.01.31. 13:55
Szinte már járhatatlan a kuncsorbai út Túrkeve felé, a kátyúzás sem segít
Szinte járhatatlan a Túrkevére vezető, úgynevezett kuncsorbai út. A lyukakat időnként betömik, de az nem igazán tartós. Hosszú távú megoldásra, vagyis teljes körű felújításra pedig – finanszírozási program híján – nincs pénz.
A közelmúltban hidegaszfaltos eljárással igyekeztek eltüntetni a kátyúkat
Forrás: Beküldött fotó
Ha lenne három kívánságuk a túrkeveieknek a városukkal kapcsolatban, akkor az egyik biztosan az lenne, hogy legyen végre járható a kuncsorbai út. Mert bizony a szóban forgó, a városba vezető út szinte már közlekedésre alkalmatlan. Hogy mikor várható ezen az útszakaszon teljes körű felújítás, továbbra is talány.
Minden követ megmozgatnak, de hiába
Az önkormányzat is keresi a lehetséges előrelépéseket az ügyben, igyekeznek utat találni a megoldás felé.
– Folyamatosan keresek fel döntéshozókat ebben az ügyben. Városunk országgyűlési képviselőjével, F. Kovács Sándorral ez állandó téma, több alkalommal egyeztetem erről Hubai Imrével, a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Közgyűlés elnökével, de jártam ez ügyben államtitkári egyeztetésen, fogadtam a Magyar Közút Zrt. vármegyei vezetőjét, egyeztettem minisztériumokban, és rendszeresen írok kormánytagoknak ebben az ügyben – tette közzé a napokban Sallai R. Benedek közösségi oldalán.
A polgármester posztjából kiderült, nemrég újabb, ahogy ő írta, levélhullámot indított az út felújításával kapcsolatban.
A „foltozás” nem elég, többre nincs keret
Néhány nappal ezelőtt arról számolt be a városvezető, hogy kátyúznak a kérdéses úton. Köszönetét fejezte ki a térségi országgyűlési képviselőnek, a vélhető közbenjárásért, ám a településvezető a kátyúzási munkákkal közel sem szólt teljes elégedettséggel. Újabb pár nap múlva Sallai R. Benedek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vármegyei igazgatójával folytatott egyeztetést a város bel- és külterületén található közutakról.
– Kovács Péter igazgató arról tájékoztatott, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vármegyei igazgatósága gyakorlatilag kormányzati forrásoktól függően tud útfelújításokat megvalósítani. Jelen pillanatban nincs olyan általa ismert finanszírozási program, amely biztosítaná a kuncsorbai út, vagy más városunkhoz kapcsolódó út felújítását – tolmácsolta a szakember által elmondottakat a polgármester.
Sallai R. Benedek hozzátette, hogy kifogásolta azt a kátyúzási technológiát, amelyet az elmúlt napokban a kuncsorbai úton tapasztalt.
– Felajánlottam városunk akár technológiai, akár pénzügyi segítségét arra vonatkozóan, hogy időtállóbb, normális helyreállítási feladatellátás valósuljon meg. Elmondtam, hogy amennyiben nem tapasztalok érdemi előrelépést, saját magunk kezdjük el a nagyobb lyukak foltozását. Igazgató úr, habár mindenben megértését mutatta, arról tájékoztatott, hogy ezek engedélyköteles tevékenységek és e nélkül nem nyúlhatunk hozzá. Én azonban kitartok az álláspontom mellett, hogy az út nem maradhat így – részletezte a városvezető.
Télen csak a hidegaszfalt marad
A kuncsorbai úton elvégzett munkálatokkal kapcsolatban hírportálunk felkereste a Magyar Közút Zrt.-t. Milyen útjavítás zajlott, mennyire lehet az tartós és várható-e ott teljes körű felújítás? – tettük fel a kérdést az illetékeseknek.
– A 4203-as Kuncsorba–Túrkeve és a 4202-es Kisújszállás–Mezőtúr összekötő utak bel- és külterületi szakaszainak (utóbbi is javításra szoruló út – a szerk.) járhatóságát területileg illetékes mérnökségünk lokális burkolatjavításokkal tudja biztosítani a minden évben előre meghatározott és rendelkezésünkre bocsájtott üzemeltetési és fenntartási munkákra fordítható fix keretösszegből – kezdte válaszában a társaság kommunikációs osztályvezetője.
Pécsi Norbert Sándor a részletekről szólva elmondta: a téli időszakban utántömörödő, ideiglenes hidegaszfaltos, tavasztól őszig pedig tartósabb melegaszfaltos technológiával tudnak burkolatjavítást végezni.
– Az utóbbi egy hónapban közel 20 tonna hidegaszfaltot dolgoztunk be a két úton. Az úthibák javítását folyamatosan, ütemezetten végezzük, minden úton a forgalomra veszélyes ütőkátyúk javítása élvez elsőbbséget – részletezte az osztályvezető.
Mint a válaszból megtudtuk: hosszú távú és tartós megoldást egy-egy útszakasz teljes körű felújítása jelenthet, ezen beruházásokat viszont külön állami elrendelés esetén, erre külön biztosított és dedikált források rendelkezésre bocsájtásával indíthatnak el.
– Addig is mindent megteszünk, hogy a biztonságos közlekedés feltételeit biztosíthassuk ezeken a szakaszokon is – tette hozzá.