Hírek

2006.05.15. 17:02

Vásárlási rohamot hozhat a foci vb

Bár a magyar válogatott nem jutott ki a németországi futball világbajnokságra, azért minket sem hagy hidegen a világraszóló sportesemény. A televíziók és DVD-felvevők piacán csaknem karácsonyi lesz a forgalom, és az éttermek, sörözők forgalma is várhatóan fellendül júniusban.

Dián Tamás

A szórakoztató elektronika piacán egyelőre kevés jel utal arra, hogy 24 nap múlva kezdődik a foci vb, de a kereskedők bizakodnak: szerintük május utolsó hetében indul majd az igazi roham. Sebestyén Péter, az Electro World közép-európai üzletfejlesztési igazgatója szerint júniusban 30–50 százalékkal lehet nagyobb a televíziók és DVD-felvevők forgalma, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Igaz, azt is hozzáteszi: a jelenség csalóka. „A tapasztalatok azt mutatják, hogy a világméretű sportesemények évében sem adunk el több hírközlési árucikket – mondta. – A mostani élénkebb keresletet ugyanis karácsonykor általában lanyhább vásárlói érdeklődés követi. Azaz az emberek nem költenek többet, csupán előrehozzák a vásárlásaikat.”


A szakember szerint nem kell jóstehetség ahhoz, hogy kijelenthessük: a focidrukkerek körében a sláger a plazmatévé, illetve az LCD televízió lesz. E két műszaki cikk ára az utóbbi másfél évben több mint a felére csökkent, egy jó minőségű plazmatévét már 300–400 ezer forint közötti áron meg lehet kapni. A DVD-felvevők elterjedését is ösztönözheti a futball világbajnokság. A videók korszaka ugyanis véget ért, s a jobb minőségű digitális képrögzítők ára elérte a lélektani 70–80 ezer forintot.
Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere vitatja, hogy most érkezett volna el az asztali DVD-írók ideje. „Mi ezen a téren nem várunk nagy forgalomnövekedést – mondta. – A világbajnokság közvetítésénél nem kell eltérő időzónákkal számolni, ezért az emberek többsége valószínűleg élőben tekinti meg a meccseket. A hűtők piacán viszont élénkülhet a kereslet. Elvégre a meccsekre spájzolt a sört tárolni is kell.”
Persze, van, ahol már „világbajnoki” a forgalom: a Tesco áruházaiban érezhetően élénkebb a műszaki cikkek iránti kereslet. Igaz, itt nem annyira a csúcstechhnológia, mint inkább az olcsó ár dominál. Egy 55 centiméteres képátmérőjű hagyományos televíziót már alig 25 ezer forintért, egy DVD-felvevőt pedig 30 ezerért kínálnak. Danks Emese kommunikációs igazgató elmondta: olyannyira komolyan veszik a vb-t, hogy külön katalógust állítottak össze a kurrens termékekből. „Most egyelőre még a szórakoztató elektronikára figyelünk – jelentette ki. – Ugyanakkor június elején várhatóan a hűtőszekrények iránt is megugrik majd a kereslet.”

A sörgyártók keresik az éttermek kegyeit

Bármily meglepő, a Magyar Sörgyártók Szövetségét nem hozza lázba a közelgő futballünnep.„Mi a világbajnokságot elcserélnénk egy melegebb nyárra” – jelentette ki Fehér Imre, a szövetség PR-bizottságának elnöke. Mint mondta, az éves sörforgalom 40 százalékát három hónap alatt adják el, a nagy futballesemények hatása nem tettenérhető, ezért a sörgyártók számára inkább presztízskérdés, hogy a foci vb idején akciókkal, játékokkal vétessék észre magukat. Az imázsjavító törekvések közé tartozik a vendéglátóipar favorizálása is. A sörözők, éttermek tulajdonosai ma már versenyeztetik a különböző sörmárkákat, s a kizárólagos értékesítési lehetőségért cserébe padokat, asztalokat, sörsátrat, egyéb eszközöket kérnek. Így tesz Hajdú Gábor is, a Cosmopolita étterem tulajdonosa, aki az egyik sörgyárral rendezteti be a teraszát. „Cserébe hatalmas reklámfelületeket kapnak – mondta. – Most még tárgyalunk, de akkor sincs probléma, ha nem tudunk megegyezni, mert a konkurencia ugrásra készen vár.” Az étteremtulajdonos így szinte ingyen teremti meg teraszán a vb-hangulatot. Projektoros kivetítőt saját zsebből vásárolt, de ennek is visszajön az ára. „Körülbelül 20 százalékos forgalomnövekedéssel számolok, így akár már a döntő napján megtérülhet az a 250 ezer forint, amit ebbe a készülékbe fektettem” – számolt Hajdú Gábor.

Dián Tamás A sörgyártók keresik az éttermek kegyeit Bármily meglepő, a Magyar Sörgyártók Szövetségét nem hozza lázba a közelgő futballünnep.„Mi a világbajnokságot elcserélnénk egy melegebb nyárra” – jelentette ki Fehér Imre, a szövetség PR-bizottságának elnöke. Mint mondta, az éves sörforgalom 40 százalékát három hónap alatt adják el, a nagy futballesemények hatása nem tettenérhető, ezért a sörgyártók számára inkább presztízskérdés, hogy a foci vb idején akciókkal, játékokkal vétessék észre magukat. Az imázsjavító törekvések közé tartozik a vendéglátóipar favorizálása is. A sörözők, éttermek tulajdonosai ma már versenyeztetik a különböző sörmárkákat, s a kizárólagos értékesítési lehetőségért cserébe padokat, asztalokat, sörsátrat, egyéb eszközöket kérnek. Így tesz Hajdú Gábor is, a Cosmopolita étterem tulajdonosa, aki az egyik sörgyárral rendezteti be a teraszát. „Cserébe hatalmas reklámfelületeket kapnak – mondta. – Most még tárgyalunk, de akkor sincs probléma, ha nem tudunk megegyezni, mert a konkurencia ugrásra készen vár.” Az étteremtulajdonos így szinte ingyen teremti meg teraszán a vb-hangulatot. Projektoros kivetítőt saját zsebből vásárolt, de ennek is visszajön az ára. „Körülbelül 20 százalékos forgalomnövekedéssel számolok, így akár már a döntő napján megtérülhet az a 250 ezer forint, amit ebbe a készülékbe fektettem” – számolt Hajdú Gábor.

-->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!