Romlik a piac

2019.02.22. 15:03

Megállt, sőt világszerte csökken az okostelefonok eladása

A tortán belül emelkedett a kínai gyártók részesedése a két piacvezető, a Samsung és az Apple, illetve az összes többi gyártó kárára.

Az amerikai Gartner számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat elemzése szerint a három legnagyobb kínai okostelefon gyártó vállalat, a Huawei, a Xiaomi és az Oppo tavaly együttesen 5,6 százalékponttal 28,5 százalékra növelte részesedését az okostelefonok világpiacán a 2017-es 22,9 százalékról.

A két piacvezető, a Samsung és az Apple 2,5 százalékpontot veszített részesedéséből, ami így a 2017-es 34,9 százalékról 32,4 százalékra csökkent tavaly.

Az összes többi gyártó piaci részesedése pedig 3,2 százalékponttal 42,2 százalékról 39,0 százalékra csökkent.

Szemléletesen ábrázolja a folyamatokat a Statista diagramja

Infographic: Chinese Brands Make Waves in Global Smartphone Market | Statista

A piacvezető Samsung tavaly az egész évben 295,0 millió okostelefont értékesített az előző évi 321,3 millió után. Piaci részesedése 19,0 százalékra csökkent 20,9 százalékról.

A második legnagyobb okostelefon-gyártó, az Apple 13,4 százalékos piaci részesedésre tett szert tavaly 209,0 millió iPhone értékesítésével a 2017-es 214,9 millió után, ami akkor 14,0 százalékos piaci részesedést biztosított számára.

A Huawei 202,9 millió okostelefont értékesített tavaly, a 2017-es 150,5 millió után, piaci részesedése 13,0 százalékra emelkedett 9,8 százalékról.

Jönnek fel a kínaiak

A Xiaomi 7,9 százalékra növelte piaci részesedését 5,8 százalékról, ehhez tavaly 122,4 millió készüléket adott el, az egy évvel korábbi 88,9 millió után.

Az Oppo a 2017-es 112,1 millió után tavaly 118,8 millió okostelefont vitt piacra, részesedése 7,6 százalékra emelkedett 7,3 százalékról.

Az összes többi gyártó eladásai együttesen 607,0 millióra csökkentek 648,8 millióról, piaci részesedésük pedig 39,0 százalékra zsugorodott 72,2 százalékról.

A negyedik negyedév vesztesének az Apple bizonyult

Gyorsított viszont a Huawei, valamint az Oppo és ennek köszönhetően a kínai cégek között is változott a sorrend: az Oppo a Xiaomit megelőzve a harmadik helyre tört fel.

Az Apple eladásai a negyedik negyedévben 11,8 százalékkal, 2016 első negyedéve óta a legnagyobb mértékben estek vissza az előző évihez képest, mig a teljes évben 2,7 százalékkal csökkentek.

A Huawei a negyedik negyedévben az összes gyártó közül a legnagyobb mértékben, 37,6 százalékkal növelte eladásait, a teljes évben pedig 34,8 százalékkal.

A Xiaomi is lassult

A legnagyobb lendületet az Oppo vette fel a negyedik negyedévben az évben elért korábbi teljesítményéhez képest: a negyedik negyedévben 23,1 százalékkal növelte eladásait, éves teljesítménye pedig 5,9 százalékos növekedés.

A Xiaomi a negyedik negyedévre elveszítette növekedési lendületét: eladásai 1,2 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest, éves teljesítménye azonban ezzel együtt is 37,6 százalékos növekedés.

A Samsung tavaly 8,2 százalékkal kevesebb okostelefont adott el mint 2017-ben, a 2018-es negyedik negyedévben pedig 4,4 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban.

Borítókép: Shutterstock

Ezek is érdekelhetik