Jászkunság

2020.08.27. 20:00

Szolnoknál épül az M4-es új szakasza

Javában zajlik az M4 gyorsforgalmi út építése. Aki jár Budapest felé, tapasztalhatja, hogy a már elkészült, s átadott szakaszokon gyorsabb, biztonságosabb a közlekedés, Szolnokról például rövidebb idő alatt érhetjük el a fővárost. Az útépítés folytatódik, a Szolnokot elkerülő útszakasz is készül.

Rimóczi Ágnes

Fotó: Csabai István

Látványos munkálatok zajlanak többek között a Millér környékén, ami szintén az M4-es út beruházás, a Szolnok északi elkerülő szakasz része. Olvasóink gyakran keresik meg szerkesztőségünket azzal a kérdéssel, hogy vajon mikor használhatják a gyorsforgalmi út térségünkben átvezető szakaszát, hol tart most a kivitelezés?

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-től kapott válasz szerint az M4 Abony (Kelet) – Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósítása jelenleg a tervezett ütemben halad. A beruházással egy 26,6 kilométer hosszú, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út valósul majd meg, melyen 110 kilométer per óra lesz a megengedett maximális sebesség.

– A kivitelezés két építési szakaszon egyszerre történik – tájékoztatott Hideg András kommunikációs igazgató. A NIF Zrt. munkatársa beszámolt arról, hogy az első építési szakaszon három külön szintű csomópont épül, így a 4-es főút, a 32-es főút és a Besenyszögi út (3225. jelű út) keresztezésénél, továbbá egy komplexszé fejleszthető (zagyvai komplex) és egy egyszerű (Berek-éri) pihenőhelyet alakít ki a kivitelező.

– Ezen a szakaszon tizennyolc műtárgyat építenek meg, ezek közül kiemelném a Budapest–Szolnok–Újszász vasútvonalat keresztező fe­lüljáró, a Zagyva folyó feletti mintegy 168 méter hosszú, illetve a Millér-csatorna feletti 110 méter hosszú hidakat – hangsúlyozta Hideg András.

A második építési szakaszon a 4-es főút, valamint a Tiszapüspöki bekötőút (32127 j. út) által határolt térségében egy külön szintű csomópont épül, továbbá kilenc műtárgyat alakítanak ki a szakemberek. A műtárgyak közül legjelentősebb a Tisza ártere feletti 416 méter hosszú, illetve a folyó felett ívelő, 756 méter hosszú híd.

A kivitelezési helyszíneken pályaelemek beszerelése, saruk beépítése, felmenő falak és pályalemez-zsaluzat építése zajlik, természetesen folyamatosan gyártják a majdani elemeket is, a főpálya nyomvonalán pedig jelenleg töltésépítést végeznek.

– Az építkezés lokális forgalomkorlátozások mellett folyik, az időszakosan életbe lépő terelőútvonalakról természetesen mindig részletesen tájékoztatjuk a közlekedőket. A kivitelezés egyébként műszakilag huszonkettő százalékos, a tervek szerint 2022 első negyedévében adjuk át a gyorsforgalmi utat – tette hozzá a kommunikációs igazgató.

Minden településről elérhető lesz

Olvasóinkat az is foglalkoztatja, hogy vajon a Csataszög, Nagykörű, Hunyadfalva, Kőtelek és Tiszasüly felől érkezőknek lesz-e lehetőségük felhajtani a gyorsforgalmi útra, vagyis épül-e a milléri részen egy erre alkalmas felhajtó. Pontosabban, hol tudnak a gyorsforgalmi útra „csatlakozni” az ezen településekről közlekedők? A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-től kapott tájékoztatóban leírtak szerint az említett településekről, a 3224. jelű útról érkezők a 3225. jelű, Szolnokot és Jászkisért összekötő út igénybevételével tudnak majd közvetlenül felhajtani az M4 gyorsforgalmi útra.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában