2021.04.28. 19:55
M4-es: elérte az utolsó pillért az új Tisza-híd jobb pályaszerkezete
Az épülő átjárón már csak két tolási fázis van hátra a hídszerkezet végleges helyére érkezéséig.
Fotó: Nagy Mihály / magyarepitok.hu
Újabb tolási fázist végeztek el sikeresen az M4-es gyorsforgalmi út fejlesztésében épülő Tisza-hídnál Tiszapüspöki térségében – értesült a magyarepitok.hu.
A jobb pályaszerkezet lépett egyet előre
A gyorsforgalmi út Szolnokot északról elkerülő szakasza mintegy 27 kilométer hosszan készül el Abony és Törökszentmiklós között. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházása két alprojektben valósul meg.
758 méteres szerkezeti hosszúsággal épül az új Tisza-híd, valamint a Tisza ártér feletti híd 416 méteres szerkezeti hosszúsággal. A magyarepitok.hu értesülése szerint a hídon legutóbb a jobb pályaszerkezet T15-ös sorszámmal ellátott tolását végezték el, egy 52 méteres előrehaladást teljesítve.
A kivitelezés kezdete óta pályánként 668 méternyi tolást végeztek el. A hátralévő két tolás (T16 és T17) alkalmával még 113,8 métert halad a szerkezet a végleges helyére érkezéséig.
Helyére kerül a maradék tartószerkezet, megszűnik a szerelőterület
A T15-ös tolási fázis során érkezett meg a szerkezet végére szerelt tolócsőr az utolsó balparti közbenső támaszra, a 7-es pillérre. Ezután már csak a Törökszentmiklós felőli hídfő van hátra, amelyet a 8-as számú támaszként tartanak nyilván. A T15-ös tolási fázis az utolsó olyan tolás volt, melynek célja az, hogy a híd végén lévő szerelőterületen a híd szerkezetéhez további elemeket illeszthessenek.
A tolás előfeltételeként a végleges szerkezet 758 méteres hosszából már 704,2 méter tartószerkezet került összehegesztésre, a maradék 53,8 méter pedig a mostani tolás után kerülhet illesztésre. Az utolsó illesztések elvégzése után a Tisza nyugati partján megszüntetik az acélszerkezeti szerelőterületet, és ezen a szakaszon megindulhat az útépítés.