munkálatok

2021.04.27. 19:24

Nyáron elkezdődik a pályaszerkezet építése a jászberényi elkerülőn

Többek között Zagyva-híd is épül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.

Szoljon.hu

Jászberényi elkerülő

Forrás: NIF Zrt.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, közel egy évvel ezelőtt megkezdődött a jászberényi elkerülő harmadik és egyben utolsó szakaszának kivitelezése. Ha ez megépül, teljessé válik az útvonal.

Összesen három vízfolyást keresztez az új nyomvonal

A projektben az új, 2x1 sávos út 4,5 kilométeren épül meg, és a 32. számú főutat köti majd össze a 31. számú főúttal – nyilatkozta Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője a magyarepitok.hu-nak. Az útszakasz a 32. számú főútnál nyomvonalkorrekcióval indul, és a tervezési szakasz végén, a 31. számú főúti csomópontnál a meglévő körforgalomhoz csatlakozik. Emellett az új nyomvonalon a Gyilkos ér I. belvízcsatorna és a Kis-Gyilkos csatorna közös medre felett 12 méter hosszú, kéttámaszú, előregyártott, vasbeton tartós gerendahíd készül el – tette hozzá a szóvivő. A Zagyva folyó keresztezésében pedig háromnyílású, 66 méter hosszú, szintén előregyártott, vasbeton tartós gerendahíd épül.

Végül pedig az új nyomvonal és a 3203. sz. Gyöngyös-Jászberényi út keresztezésében egy 25 méter sugarú, négyágú körforgalmú csomópont épül, melynek gyöngyösi ágát 150 méteren, jászberényi ágát pedig 500 méteren újítják fel.

Jászberényi elkerülő
Fotó: NIF Zrt.

Több mint 300 ezer köbméternyi földet mozgattak meg

A munka előre haladásáról a Colas építésvezetője, Molnár Ferenc tájékoztatta a Magyar Építőket.

Elmondta: a tavaly májusban elrajtolt munkálatok először a fák kivágásával és a humuszolással haladtak, jelenleg pedig a töltésépítési feladatokra mellett a közművek kiváltásán dolgoznak. A vezető szakember kifejtette: a földműépítéshez szükséges humuszolás során mintegy több mint 300 ezer köbméternyi földet mozgattak meg.

A pályaszerkezet építését várhatóan ez év júliusában kezdik el a kivitelező cégek – tájékoztatott. Hozzátette még: a koronavírus nem volt hatással a kivitelezési munkálatokra. Minden résztvevő nagy hangsúlyt fektetett a biztonsági előírások betartására – hangsúlyozta.

Gördülékeny munkával terelik ki a forgalmat Jászberényből

A fejlesztés eddigi érdekességei és kihívásai közül kiemelte a földműépítési munkákat a 27+000-28+400 kilométerszelvények közti szakasz bal oldalán, ahol a stabilizált földmű kialakítása és a vízzáró agyagmag megvalósítása során jó hatékonysággal tudtak dolgozni. Az szakember rámutatott: napi 3-4 ezer köbméternyi anyagot szállítottak be, amit a használt modern technológiáknak köszönhetően gördülékenyen tudtak beépíteni is.

Végezetül Molnár Ferenc még fontosnak érezte kiemelni: a projektben elkészülő útszakasz forgalomba helyezését követően a legrövidebb és leggyorsabb útvonalon kötik majd össze a 31. és 32 sz. főutakat, elkerülve a jászberényi városi forgalmat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában