2021.04.27. 19:24
Nyáron elkezdődik a pályaszerkezet építése a jászberényi elkerülőn
Többek között Zagyva-híd is épül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.
Jászberényi elkerülő
Forrás: NIF Zrt.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, közel egy évvel ezelőtt megkezdődött a jászberényi elkerülő harmadik és egyben utolsó szakaszának kivitelezése. Ha ez megépül, teljessé válik az útvonal.
Összesen három vízfolyást keresztez az új nyomvonal
A projektben az új, 2x1 sávos út 4,5 kilométeren épül meg, és a 32. számú főutat köti majd össze a 31. számú főúttal – nyilatkozta Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője a magyarepitok.hu-nak. Az útszakasz a 32. számú főútnál nyomvonalkorrekcióval indul, és a tervezési szakasz végén, a 31. számú főúti csomópontnál a meglévő körforgalomhoz csatlakozik. Emellett az új nyomvonalon a Gyilkos ér I. belvízcsatorna és a Kis-Gyilkos csatorna közös medre felett 12 méter hosszú, kéttámaszú, előregyártott, vasbeton tartós gerendahíd készül el – tette hozzá a szóvivő. A Zagyva folyó keresztezésében pedig háromnyílású, 66 méter hosszú, szintén előregyártott, vasbeton tartós gerendahíd épül.
Végül pedig az új nyomvonal és a 3203. sz. Gyöngyös-Jászberényi út keresztezésében egy 25 méter sugarú, négyágú körforgalmú csomópont épül, melynek gyöngyösi ágát 150 méteren, jászberényi ágát pedig 500 méteren újítják fel.
Több mint 300 ezer köbméternyi földet mozgattak meg
A munka előre haladásáról a Colas építésvezetője, Molnár Ferenc tájékoztatta a Magyar Építőket.
Elmondta: a tavaly májusban elrajtolt munkálatok először a fák kivágásával és a humuszolással haladtak, jelenleg pedig a töltésépítési feladatokra mellett a közművek kiváltásán dolgoznak. A vezető szakember kifejtette: a földműépítéshez szükséges humuszolás során mintegy több mint 300 ezer köbméternyi földet mozgattak meg.
A pályaszerkezet építését várhatóan ez év júliusában kezdik el a kivitelező cégek – tájékoztatott. Hozzátette még: a koronavírus nem volt hatással a kivitelezési munkálatokra. Minden résztvevő nagy hangsúlyt fektetett a biztonsági előírások betartására – hangsúlyozta.
Gördülékeny munkával terelik ki a forgalmat Jászberényből
A fejlesztés eddigi érdekességei és kihívásai közül kiemelte a földműépítési munkákat a 27+000-28+400 kilométerszelvények közti szakasz bal oldalán, ahol a stabilizált földmű kialakítása és a vízzáró agyagmag megvalósítása során jó hatékonysággal tudtak dolgozni. Az szakember rámutatott: napi 3-4 ezer köbméternyi anyagot szállítottak be, amit a használt modern technológiáknak köszönhetően gördülékenyen tudtak beépíteni is.
Végezetül Molnár Ferenc még fontosnak érezte kiemelni: a projektben elkészülő útszakasz forgalomba helyezését követően a legrövidebb és leggyorsabb útvonalon kötik majd össze a 31. és 32 sz. főutakat, elkerülve a jászberényi városi forgalmat.