Fogyasszunk okosan!

Molnár-Révész Erika

Nem úgy, mint én. Történt ugyanis, hogy egy bizonyos nyaklánc nagyon megtetszett a kislányomnak. Csak egyetlen weboldalon árultak pont olyan csilli-villi szépségeset amire áhított, az áruház neve is olyan megnyugtató és trendi volt, így rendeltem egyet. Potom tizenháromezer forintért, de hát na, ajándéknak szántam.

Az összeget minden gond nélkül le is vonták – ki gondolta volna – így csak annyi dolgom volt, hogy várjak. Vártam. Több hetet. Aztán írtam a megadott emailcímre, érdeklődve, hogy akkor mikor számíthatok a termékre. A válasz: egy magyarra rosszul fordított gépi üzenet közölte, hogy akár 360 napig is várhat az a nyaklánc. Ez valamikor tavasszal történt, azóta kétszer küldtem üzenetet, a válasz ugyanez volt.

Én vagyok tehát az a tipikus balek, akiről a hírek szólnak. De legalább tanultam belőle. Nem rendelek többé ismeretlen webáruházból, pláne úgy, hogy előre fizetek.

Azt még nem döntöttem el, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok-e, hiszen lehet, hogy karácsonyig megérkezik a májusban rendelt nyaklánc. Aztán a gyerek majd örül. És minden csodás lesz. Vagy nem.

Régen, amikor drága nagyszüleimet verték át „szipi-szupi” késekkel a házalók, azt gondoltam, én soha, de soha nem hagynám magam így megtéveszteni.

Hát de. Az internet még veszélyesebb, mert arc nélkül, vagy álarcban könnyebben elhitet bármit, és ma már olyan módszereik vannak a csalóknak, amire nem is gondolnánk. A rendőrség és a fogyasztóvédelem alig győz figyelmeztetni bennünket az újabb és újabb átverésekre.

Szóval, nem árt az óvatosság, fogyasszunk okosan! Nem úgy, mint én a nyaklánccal...