jászkunság

2021.12.03. 10:24

Telefonos csalók szedik áldozataikat, ne dőljön be nekik!

Mutatjuk, mivel próbálkoznak és hogyan kerülheti el, hogy Önt is átverjék.

Szoljon.hu

Forrás: Illusztrációfotó / Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Korábban közzétettük a rendőrség figyelmeztetését, miszerint a telefonos csalók újabban banki alkalmazottként mutatkoznak be és a beszélgetés közben kicsalják a jóhiszemű áldozat bankkártyájának adatait.

Most is történt egy hasonló eset – tájékoztatta hírportálunkat a megyei rendőr-főkapitányság. A férfi – bár nem mutatkozott be – azt mondta, hogy a bank alkalmazottja és tegnap este külföldről próbáltak meg pénzt leemelni az ügyfél bankszámlájáról, de ezt a biztonsági rendszer észlelte. Segítőkészségét megerősítve, elaltatva az áldozat gyanakvását, átadta a telefont egy „biztonsági szakembernek”, aki egy alkalmazás telepítésére kérte az áldozatot – mondván, hogy ez megvédi a bankszámláját – és közben mindenféle banki, valamint bankkártya adat és kód megadására kérte a sértettet. A hívott fél csak a mobilapplikáció telepítését, illetve a telefonbeszélgetés végét követően vette észre, hogy a számlájáról egy jelentősebb összeg eltűnt.

Fogadja meg a rendőrség tanácsait, hogy Önnel ne történjen ilyesmi!

  • Ne adja ki telefonon keresztül a bankkártyája adatait! (bankkártya száma, lejárati idő, CVC kód). A bankok nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat!
  • Legyen gyanús, ha azt állítják, hogy a bank biztonsági rendszere észlelt egy gyanús próbálkozást, és a bankszámla biztonságosabbá tétele érdekében le kell azonnal töltenie egy applikációt!
  • Ne hagyjon jóvá semmilyen tranzakciót, amelyet nem Ön indított!
  • Ha SMS formájában kap megerősítő kódot, azt véletlenül se adja ki a vonalban lévő ismeretlennek!
  • Ha úgy tűnik, hogy a bankjától telefonhívást kap, mindenképp ellenőrizze le a telefonszámot! Bontsa a vonalat és inkább hívja vissza Ön a bankját!
  • Amennyiben hasonló hívást kap, illetve ha efféle hívás során adatait átadta, haladéktalanul jelezze az esetet az érintett pénzintézetnek! Ha kára keletkezett, tegyen bejelentést a 112-es segélyhívó számon, vagy személyesen a rendőrségen!

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában