Hatékonyabb ellátás

2024.04.30. 06:55

Fontos változást hozhat az új rendszer a szolnoki Hetényi Rendelőintézetben

A tervezhetőséget, a várakozási idő csökkenését és a gyorsabb betegellátást reméli a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Hetényi Géza Kórház Rendelőintézete attól az új, országosan bevezetett betegirányítási rendszertől, amely nemrég kezdte meg működését a szolnoki intézményben is. Az új rendszer hatékony működéséhez azonban a páciensek együttműködése is elengedhetetlen.

Molnár-Révész Erika

– Jó napot kívánok, miben segíthetek? – fogadják a szolnoki rendelőintézetbe belépőket az intézmény munkatársai, akik a három, aulában álló sorszám-kiadó automatánál segítenek a pácienseknek.

Már működik az új járóbeteg-irányító rendszer a rendelőintézetben, ahol az intézmény munkatársai segítenek eligazodni a sorszám-kiadó automatáknál
Fotó: Mészáros János

– Nagyon jónak gondolom ezt az új rendszert, mert gyorsabb, és egyszerűbb felkerülni a szakrendelésre – mondta az egyik automatánál Hajdú Gabriella, aki férjét kísérte el az intézménybe.

Az automatába a TAJ-számot kell beütni, majd kiválasztani azt, hogy előjegyzésre, vagy betegfelvételre érkezett a páciens. Míg előbbi esetében azonnal a szakrendelésre irányítja a rendszer, addig betegfelvétel esetében a központi betegfelvételi irodához, vagyis a recepcióhoz ad sorszámot. Előjegyzést emellett telefonon is lehet kérni, reggel 7-től egészen délután 15 óráig.

Az új rendszer nagyon fontos célja, hogy tervezhető, kiszámítható legyen az ellátás ideje és időtartama. Ez azonban csak akkor működhet, ha maguk a páciensek is együttműködnek velünk. Nagyon fontos, hogy ha valaki egy időpontot elfogad például délután 13 órára, akkor ne reggel 8-ra érkezzen az intézménybe, mert akkor ugyanúgy a tömeg és a várakozás ideje generálódik 

– hangsúlyozta dr. Mózer Erzsébet járóbetegellátási igazgató. 

Hozzátette, kérik azt is, hogy az előjegyzett beteg az időpontja előtt maximum fél órával érkezzen, így próbálják minimalizálni a vizsgálatra várakozás idejét. A rendszer nagyon fontos eleme a központi betegfelvételi iroda. Jelenleg három munkatárs fogadja a telefonhívásokat, és közben adja személyesen is az előjegyzési időpontokat.

– Próbálunk ezen javítani, ugyanis azt tapasztaljuk, hogy 11 óráig nagyon sokan jönnek személyesen időpontot kérni, miközben nagyon sokan hívják a telefonszámainkat is, ráadásul a legtöbb beteg is ilyenkor érkezik időpontra vizsgálatra. Az lenne a legfontosabb, hogy ők időben kerüljenek fel a szakrendelésekre. Ugyanakkor azt látjuk, hogy 12 óra után sokkal kevesebben telefonálnak előjegyzésért, és alig fordul meg páciens, aki személyesen kér időpontot. Szeretnénk a lakosság segítségét és együttműködését kérni azért, hogy kiegyensúlyozottabb lehessen a központi betegfelvételi iroda igénybevétele, vagyis ne csak reggel 7 órától 11 óráig hívjanak bennünket, hanem ezután is, egészen délután 15 óráig. Korábban valóban szűkebb időintervallumokban lehetett jelentkezni, de ez már nincs így. 

Most reggel 7-től 15-ig folyamatosan lehet előjegyzést kérni – nyomatékosította a járóbetegellátási igazgató. 

Dr. Mózer Erzsébet elmondta, szinte minden szakrendelést csatlakoztatták a rendszerbe, de a pszichiátriai gondozó, a radiológia és a laboratórium a korábbi rendszer szerint működik tovább. A sürgős betegek ellátása pedig az előjegyzett betegek ellátása között történik, az arra fenntartott időpontokban. Bővebb információ a szakrendelésekről a www.hetenyikorhaz.hu oldalon található. 

TAJ-kártyát és iratokat a kézbe, így gyorsabb az ügyintézés!

A szolnoki rendelőintézetben havonta átlagosan 28600 ezer betegek látnak el, ami nagyjából 1300 beteget jelent naponta. És ebben a számban a telefonhívások még nem is szerepelnek. Ezért is számít szinte minden egyes perc.

– Nagyon fontos, és ebben kérjük még a lakosság segítségét, hogy amikor időpontért, előjegyzésért telefonál, vagy itt, személyesen kéri azt, a TAJ-számát és a beutalóját mindig készítse elő! Ennek keresésével is nagyon sok idő megy el. A betegfelvételi ablaknál a nem előjegyzett betegek emellett lehetőleg készítsék elő a személyazonosító igazolványt és a lakcímkártyát is – kérte dr. Mózer Erzsébet járóbetegellátási igazgató.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában