szolnok megye

2019.02.24. 06:57

Hibás termék miatt tettek panaszt a legtöbben

Emelkedett tavaly a termékekkel kapcsolatos panaszok száma a megyei békéltető testületnél 2017-hez képest. Akkor ugyanis a legtöbben bizonyos szolgáltatásokkal nem voltak elégedettek. Az elmúlt esztendőben a száznyolcvan panasz közül harminchat zárult egyezséggel szűkebb hazánkban.

Czakó Nóra

Gyakori panasz, hogy a vállalkozások megtagadják a hibás termék kicserélését Képünk csak illusztráció

Forrás: Shutterstock

Száznyolcvan fogyasztói kérelem érkezett tavaly a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testülethez – tudtuk meg dr. Lajkóné dr. Vígh Judit ügyvédtől, a testület elnökétől. 2017-ben ez a szám közel kétszáz volt. Akkor a szolgáltatásokkal összefüggő ügytípusok kerültek többségbe, ötvenhét százalék volt az arányuk. Ehhez képest azonban tavaly jelentős változás történt, hiszen százöt termékre és hetvenöt szolgáltatásra vonatkozó panasz érkezett a testülethez.

– A termékekkel kapcsolatos ügyekben a leggyakoribb panasz az áruval kapcsolatos szavatossági igények érvényesítéséből ered. A vállalkozások ugyanis sok esetben nem ismerik el a hibás teljesítést, illetve egyéb okokra hivatkozva megtagadják a hibás termék kicserélését, kijavítását, vagy a fogyasztó elállási jogának gyakorlását – mondta hírportálunknak dr. Lajkóné Dr. Vígh Judit.

Gyakori panasz, hogy a vállalkozások megtagadják a hibás termék kicserélését
Képünk csak illusztráció
Fotó: Shutterstock

– A szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyek többsége pedig közüzemi szolgáltatással kapcsolatos panasz, amelyeknél a fogyasztók a szolgáltató által kibocsátott számlát, illetve a jogellenes vételezést megállapító, és kötbért kiszabó szolgáltatói döntést kifogásolják. A fogyasztók nem tartják felelősnek magukat a hitelesítő záró pecsétek hiánya miatt, és sérelmezik a kiszabott kártérítést. Ez utóbbi oka, hogy a társasházakban a fogyasztásmérők részére a folyosókon vagy a lépcsőházakban kialakított szekrények tűzvédelmi okokból nem zárhatóak, ezért azok bárki számára hozzáférhetőek, megrongálhatók, így nem garantálható a sértetlenségük – tette hozzá a testület elnöke.

Ezzel szemben 2017-ben a közüzemi szolgáltatások mellett építőipari kivitelezésekkel kapcsolatban is számtalan panasz érkezett a testülethez. Az utóbbi, a szolgáltatásokon belül, az ügyek tizennyolc százalékát tették ki. A közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok aránya pedig húsz százalék volt.

Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit arról is beszélt hírportálunknak, hogy az általuk elbírált ügyek közül tavaly harminchat zárult egyezséggel, ötven esetben ajánlás jellegű határozat született, huszonnégy elutasításra került sor, valamint ötvennégy eljárás zárult megszüntetéssel.

A tizennégy tagból álló megyei békéltető testület személyes ügyfélfogadást és tanácsadást is rendszeresen tart. Ez utóbbit egymást hetente váltva a testület tagjai végzik. Szolnoki irodájukban, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett, minden héten hétfőn délelőtt tíz óra és dél között fogadják a hozzájuk fordulókat, de telefonon is lehet tanácsokat kérni.

Mint megtudtuk, ezen alkalmakkor rendszeresen jelennek meg a fogyasztók a testület irodájában, és amennyiben panaszuk tanácsadás keretében nem orvosolható, úgy segítenek nekik helyben kitölteni az eljárás megindításához szükséges kérelmet. Tavaly jelentős volt a tanácsadások száma, és a visszajelzések alapján a fogyasztók az ott kapott segítséggel elégedettek is voltak.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában