Nemzetközi projektek

2022.08.30. 17:25

Életre szóló élményeket szereztek a berényi diákok

A napokban négy Erasmus+ projektet zárt a jászberényi Bercsényi Miklós Általános Iskola. A nemzetközi program céljairól, eredményeiről az Ifjúsági Házban tartott információs napon számoltak be az intézmény erasmusos pedagógusai, diákjai. Valamennyien úgy összegezték tapasztalataikat, hogy nemcsak új ismeretekre, készségekre tettek szert, hanem életre szóló, felejthetetlen élményeket is szereztek.

Illés Anita

Tapasztalataikról számoltak be az erasmusos pedagógusok és diákok az Ifjúsági Házban tartott rendezvényen

Fotó: Pesti József

A Bercsényi Miklós Általános Iskola Erasmus+ KA1 és KA2 projektjeiről tartottak bemutató előadást augusztus 26-án az Ifjúsági Házban. Az információs napra meghívták a jászsági általános iskolák pedagógusait is, akik megismerhették a nemzetközi program egyes elemeit.

– Remélem, hogy projektjeink pozitív nyomokat hagytak a gyermekeink lelkén, hiszen barátságok születtek, idegen országok történelmével, kultúrájával és hagyományaival ismerkedtek meg. És nem utolsósorban a program keretében olyan tanulók is eljuthattak külföldre, akiknek a szülei ezt anyagi okokból nem tudták volna biztosítani – fogalmazott köszöntőjében Faragó Sándor, a Bercsényi Miklós Általános Iskola igazgatója.

A rendezvényen Mészárosné Vas Márta, a Jászberényi Tankerületi Központ szakmai igazgatóhelyettese megköszönte a bercsényis pedagógusok munkáját a programok megvalósításában és sikeres, jó munkát kívánt a 2022/23-as tanévre.  

Kiss Attila projektkoordinátor az Erasmus+ rendszerét ismertette, majd az iskola elnyert pályázatait az abban részt vett pedagógusok és diákok fényképekkel, videókkal színesítve mutatták be az érdeklődőknek. Az intézmény 2019-ben három KA2-es pályázatot nyert, melyek több ország iskolai együttműködéséről, partnerségéről szóltak. A „Kritizálj, de magaddal kezdd!” kezdeményezés során a jászberényi iskola koordinátori szerepet töltött be, egy német, egy erdélyi, egy spanyol és egy török iskolával dolgozott közösen.

Tevékenységük célja az volt, hogy a tanulók a társadalmi elfogadás, a társadalmi felelősségvállalás fontosságát jobban megértsék, rugalmasabbá váljanak és fejlődjenek az empatikus képességeik.

– Nagyon örültem, hogy öt diáktársammal részt vehettem a vechtai úton. Izgatottan vártuk a fogadó családokkal való találkozást. A német partneriskolában bepillanthattunk egy történelemórára is, ahol különböző digitális eszközökkel tanultak, a szaktantermek nagyon jól felszereltek voltak. Fantasztikus élményekkel gazdagodtunk, megmutatták nekünk az Északi-tengert, csapatépítő tréningen vettünk részt – osztotta meg tapasztalatait Doma István.

Az „Állj mellém!” projekt középpontjában az önkéntesség, a cselekvésre ösztönzés és a motiváció állt. Hat ország, köztük Magyarország, Izland, Románia, Finnország, Olaszország és Görögország önkéntességét erősítették hat iskola és helyi közösségek közreműködésével. „A különböző kultúrák értékei” című programban magyar, német, spanyol, erdélyi és török diákok érdeklődését keltették fel a különböző országok kulturális öröksége iránt. Megtudtuk, hogy a megvalósult projektekben változatos feladatokkal fejlesztették a diákok idegennyelvi tudását, kommunikációját, társas és interkulturális kompetenciáit, kreativitását. A partnertalálkozók pedig utazásra is lehetőséget biztosítottak.

Az Erasmus+ KA1-es program a tanármobilitást támogatta, így az iskola három pedagógusa a szicíliai Siracusában az olasz oktatási rendszert tanulmányozhatta és jó gyakorlatokat sajátítottak el, valamint megismerkedtek a környék látnivalóival is. Az előadók rámutattak, hogy a nemzetközi programok nagyon inspirálók és hasznosak voltak mind a pedagógusok, mind a diákok számára. Azoknak az iskoláknak is ajánlották, akik nem még nem pályáztak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában