Rendszerhiba

2024.01.17. 17:25

Már két hónapja várják az áramszámlákat a tószegiek

Hónapokkal ezelőtt elvégezte az éves leolvasást az áramszolgáltató Tószegen, de sokan azóta sem kaptak számlát.

Rimóczi Ágnes

Forrás: Illusztráció

Fotó: Shutterstock.com

– Se végszámla, sem pedig részszámla nem érkezett a szolgáltatótól, pedig már több mint két hónap eltelt azóta, mióta az éves leolvasás keretében rögzítették az óránk adatait. Vajon meddig kell még várnunk, és mennyit kell majd egyszerre befizetni, ha kiküldenek minden számlát? – tette fel a kérdést olvasónk, aki a témával kapcsolatban hírportálunkat is megkereste. 

A nyugdíjas tószegi hölgy szerint a településen alig van olyan, aki kapott számlát, a többség a mai napig csak várja azt.

Hogy mi lehet a késlekedés oka, arról az Opus Titászt kérdeztük, mert mint megtudtuk, október 1-től az éves leolvasást ez a szolgáltató végzi a településen. 

Ahogy arról az ügyfeleket előzetesen is tájékoztattuk, az Opus Titász Zrt. a működési területén 2023. október 1-től átvette az áramhálózati és műszaki ügyekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati tevékenységet az E.ON Ügyfélszolgálati Kft-től. Ezen változások során az ügyfelek fogyasztási hellyel kapcsolatos adatai is átkerültek az Opus Titász újonnan kiépített ügyfélszolgálati rendszerébe

 – kezdte válaszában Egyházi Nikoletta, a társaság kommunikációs vezetője. 

Hozzátette: az egyetemes szolgáltatásban részesülő ügyfelek a számláikat továbbra is az MVM tulajdonában lévő E.ON Áramszolgáltató Kft-től kapják.

A kommunikációs vezető rámutatott, hogy a társaság mindent megtett a zavartalan átállás érdekében, ám a hosszú és gondos előkészítő munka ellenére is előfordulhat, hogy a különböző informatikai rendszerek közötti adatátadás során számlázási nehézségek történnek. A fennakadást sok esetben a hibás vagy hiányos ügyféladatok okozzák, ami előfordult tószegi ügyfeleknél is, ezek javításán szakembereik folyamatosan dolgoznak.

– Tószegi ügyfeleink esetében az érintett szolgáltatók közötti adategyeztetés megtörtént, az elszámoláshoz, számlázáshoz szükséges minden rendelkezésünkre álló adatot átadtunk az egyetemes szolgáltatónak, hogy a számlák mielőbb megérkezzenek az érintettekhez. Az ügyfeleinknek okozott kényelmetlenségért ezúton is elnézést kérünk, a hibák javítását kiemelten kezeljük – hangsúlyozta végül Egyházi Nikoletta, aki hozzátette: az ügy megoldásáról folyamatosan egyeztetnek a település önkormányzatával is.

Erre reagálva Tószeg polgármestere érdeklődésünkre elmondta: valóban beszélt a szolgáltató illetékesével, aki őt is arról tájékoztatta, hogy a szolgáltatók között megtörtént az adatátadás. 

Igen, valóban az informatikai rendszerük problémájára hivatkoztak, amikor érdeklődtem a meg nem érkezett számlákról. Jeleztem, hogy minderről nem a fogyasztók tehetnek, viszont ők azok, akik emiatt hónapok óta nem tudnak áramszámlát fizetni, aztán nagy valószínűséggel majd több havi áramdíjat fognak nekik egyszerre kiszámlázni 

– fogalmazott dr. Gyuricza Miklós, aki hozzátette: úgy tudja, nem egyedi a tószegi eset.

A polgármester, mint elmondta, maga is érintett az ügyben. Ő még nem kapta meg a számlát, de vannak a településen, akik már átvehették azt. Pontosabban azokat, úgy tudjuk ugyanis, hogy akinél már járt ez ügyben a postás, egyszerre több számlát kapott, azokon azonos befizetési határidők szerepelnek, tehát egyszerre kell befizetni azokat.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában