Hasznos tanácsok

2020.10.27. 09:44

Így rendezze át a hűtőszekrényét, ha diétázásba kezd!

Viccesen hangzik, de a felesleges kilók leadása már a bevásárlásnál elkezdődik. Hiszen amíg majonéz és tejszínes joghurt is van a hűtőben, addig természetes, hogy nem tud búcsút mondani nekik. Arról nem is beszélve, mi van, ha este eszik belőlük... – írja a Fanny magazin nyomán a Vasárnap Reggel legutóbbi száma.

Forrás: Shutterstock

Kalóriabombák: ki velük!

  • A zsíros sajtféleségek, például a gouda és a camembert 70 százalék zsírt tartalmaznak. Emiatt, ezt talán mondani sem kell, nem éppen diétabarát hozzávalók.
  • Egy pohár kólában vagy üdítőben körülbelül 20 gramm cukor van. Bátran kijelenthetjük, hogy semmi keresnivalójuk egy fogyókúrázó hűtőszekrényében!
  • A májkrém és a szalámi túlságosan zsírosak: 1 szeletben 108 kcal, míg egy kis doboz májkrémben 110 kcal található. A sikeres fogyókúra érdekében ezekre biztosan nem lesz szüksége.
  • A tejföl és a tejszín arra ösztönzik az embert, hogy ezekkel készítse el a mártásokat és a leveseket. Remek alternatív megoldás lehet a natúr joghurt vagy a növényi főzőkrém.
  • A vaj és a margarin tiszta zsírszállítók, és általában túlságosan sokat kenünk belőlük a kenyérre. Próbálja meg inkább ezek nélkül elkészíteni a szendvicsét.
  • A ketchupban csak egészséges paradicsom van? Igen – némi cukorral kiegészítve. Emiatt mindössze 20 grammban 22 kcal van! Itt az idő, hogy érzékeny búcsút vegyen tőle...
  • A majonéz 80 százaléka olaj, már 1 evőkanálnyi is körülbelül 111 kalóriát tartalmaz. Ajánlatos végleg száműznie étrendjéből.
  • Egészséges hozzávalók: be velük!

  • A zsírszegény tej valóságos „fogyicsoda”: sok kalcium, ugyanakkor 100 grammonként mindössze 1 gramm zsír van benne.
  • A saláták közül a rukkola és az endívia különösen jó hatással vannak az emésztésre.
  • A gyümölcsök az étkezések között és reggelire a legjobbak.
  • A félzsíros túró és a könnyű joghurt friss és finom eledelek, az eredményes diéta remek hozzávalói.
  • A halak és sovány húsok energiatartalma is rendkívül alacsony, ezért a szárnyasok, a lazac és, igen, még a darált marhahús is könnyű fogásnak számít! Bátran keressen hát olyan recepteket, amelyek ezekre épülnek, csak ügyeljen rá, hogy ne zsíros körettel tálalja őket!
  • A zöldségek kapjanak egy külön polcot a hűtőben! Kalóriatartalmuk igen alacsony, a tápanyagtartalmuk viszont magas.
  • Legfőképp az esti nasira figyeljen oda!

    Első lépésben remek megoldás az előzőekben leírt hűtőrendezés, de egy diéta ezenkívül extra erőfeszítést igényel. Főleg az esti időszak a nehéz, hiszen egy rosszul összeállított vacsora után az ember éjszaka arra ébredhet, hogy éhes. Mutatunk néhány ételt, amelyeket lefekvés előtt bűntudat nélkül fogyaszthat.

    Főtt tojás

    Annak ellenére, hogy 1 darab kemény tojás 78 kcal-t tartalmaz, szinte csodát tesz az alakjával. Rendkívül magas fehérjetartalmának köszönhetően növeli a szervezet hőtermelő képességét, ezáltal mintegy 20-30 százalékkal fokozza az anyagcserét.

    Édesburgonya

    Komplex szénhidrátjai szabályozzák a vércukorszintet is, magnéziumtartalma segít leküzdeni a stresszt, az izomlazító hatású kálium pedig segíti a nyugodt éjszakai alvást.

    Pattogatott kukorica

    Igen, jól olvassa! Ám csak abban az esetben illesztheti be a diétájába, ha a megfelelően fogyasztja. Felejtse el a vajas és/vagy ízesített változatokat: kizárólag a natúr, enyhén sós változat jöhet szóba, melyet zsiradék nélkül, lehetőleg a mikróban készítsen el. Egy csészényi így mindössze 30 kcal-t tartalmaz, ennyit az esti film közben lelkiismeret-furdalás nélkül elmajszolhat.

    Pisztácia

    Ez a „trükkös” nasi nemcsak azért jó, mert tele van tápanyagokkal, hanem azért is, mert a héja miatt nehezebb hozzáférni, így nem áll fenn az a veszély, hogy túleszi magát belőle. Emellett gazdag magnéziumban, fehérjében és B6-vitaminban. Egyes tanulmányok szerint 1 gramm pisztácia 660 mikrogramm melatonint tartalmaz, mely hormon az alvási ciklust irányítja.

    Joghurt

    Zsírszegény változatának alacsony az energiatartalma, és támogatja az emésztést. Ennek ellenére kis mennyiségben fogyassza! Gyümölcsökkel is kombinálhatja, de ilyenkor ügyeljen a cukortartalmukra.

    Teljes kiőrlésű tortillatekercs

    Egy körülbelül 15 centiméter átmérőjű lap mindössze 94 kcal-t tartalmaz. Ha alacsony kalóriatartalmú hozzávalókkal (például csirkemell vagy tonhal) tölti meg, nagyon egészséges és alakbarát vacsorát készíthet.

    Borítókép: illusztráció

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!