SZOLNOK

2018.04.19. 06:58

Tánc, mese, csapatjáték: ezért imádják a boldogságórát a szolnoki kisdiákok

– Nyugodtan fölállhattok, hátratolhatjátok a széket, kicsit megmozgatjuk magunkat… – nagy sikert arat a projektoron kivetített humoros gyerekdal a Szegő Gábor Általános Iskola második osztályában. Pláne, amikor a tanító, Lőkös Ágota azt kéri a gyerekektől, amikor elhallgat a zene, álljanak meg a tánccal, és merevedjenek szoborrá. Így kezdődik az egyik boldog óra, ami most éppen a technika.

Molnár-Révész Erika

A gyerekek nagyon remekül szórakoznak ezeken az órákon.

Fotó: Csabai István

Már az óra elején garantált a mosoly. Láthatóan percek alatt felszabadulnak a tanulók a mozgásos feladattól, fülig érő szájjal várják a következőt. Ami ezután az, hogy ötig számolnak, miközben benntartják a levegőt, majd lassan kifújják.

Így is oldják a stresszt.

Miután leülnek, a Kockásfülű nyúl egyik kalandja látható a kivetítőn, egy részletét nézik meg a gyerekek. A nagydarab rosszfiú éppen elveszi a főszereplő játékhajóját, aki emiatt sírva fakad.

– Kerültetek már hasonló helyzetbe? Ti hogyan nyugodtok meg, ha valamilyen rossz ér benneteket? – teszi fel a kérdést a tanító.

– Kimegyek a levegőre, és játszom egy kicsit a barátaimmal – válaszol Adél.

– Én egy jó emléket veszek elő – feleli Anna.

Ágota ezután egy József Attilától származó idézetet vetít ki a megbocsátásról, ugyanis bár technikaóra van, boldogságóra is. A megbocsátás pedig a való életben is fontos tényező.

– Ha meg tudunk bocsátani, már vidámabbak, boldogabbak vagyunk – vélekednek beszélgetés közben a gyerekek.

Forrás: Beküldött fotó

Ezután előkerül egy kalap, melyek segítségével csoportokat sorsolnak. Mindegyiknek van szóvivője, csend-, idő- és eszközfelelőse, de kistanára is.

A státuszokat a gyerekek döntik el. Mindenkinek saját feladata és felelőssége van a csoporton belül. Mivel technikaóra van, mindegyik csoport egy-egy borítékot húz, melyben színes papírok és sablonok vannak, ezekkel dolgoznak.

– Nagyon szeretem ezeket az órákat, mert érdekesek – mondja papírvágás közben Anna.

– Azért szeretem a boldogságórákat, mert nagyon szeretek csapatban dolgozni – feleli egy másik csoport „szóvivője.”

A gyerekek nagyon remekül szórakoznak ezeken az órákon.
Fotós: Csabai István

– Ebben a mai, rohanó világban mindenre van idő, csak arra nem, hogy az ember az érzelmeit, és önmagát rendbe tegye – mondja a 437 gyermeket oktató, és 37 pedagógussal működő iskola igazgatója, Kalmárné Szász Julianna.

– Egyértelmű, hogy a gyerekeknél a tanulás alapja az érzelem, ezért megpróbáltunk egy olyan programot keresni, amely mindebben segít nekünk. Utánanéztünk, mit is jelent a pozitív pszichológia.

– Megpróbáljuk a gyerekek hétköznapi életét megerősíteni, pozitív irányba vinni. Különböző stresszkezelési technikákat alkalmazunk, törekszünk arra, hogy diákjaink megismerjék önmagukat, és ki tudják fejezni érzéseiket.

– Ezzel az a célunk, hogy stabilabbá tegyük az életüket, bár ez egy hosszabb folyamat lesz – mondja az intézményvezető, aki hozzátette, a következő tanévtől minden pedagógus elvégzi az ehhez szükséges képzést, melynek költségét a tankerület állja.

Forrás: Beküldött fotó

Komoly, kidolgozott program

A Jobb Veled a Világ Alapítvány 2014-ben indította el a Boldogságóra programot, melynek fővédnöke az országosan elismert pszichológus, prof. dr. Bagdy Emőke.

Az alapítvány pályázatot hirdetett Boldog Óvodák, Boldog Iskolák, emellett Örökös Boldog Iskola, Örökös Boldog Óvoda cím elnyerésére és megtartására.

A pozitív pszichológiai módszereken alapuló, és pontos, kidolgozott felépítésű órákat tartalmazó programot egyre több intézmény választja, Szolnokon például a Kassai Úti Magyar–Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, és a Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola is csatlakozott a Boldog Iskola-programhoz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában