Jászkunság

2021.04.10. 15:28

A nyári gumik felszerelése előtt fontos ellenőrzi autónk futóművét is

Minden tavasszal érdemes ellenőrizni autónk felfüggesztését és a nyári gumik barázdamélységét is.

S.G.A.

Péli Henrik műhelyében március közepétől egészen május végéig tart a tavaszi gumicserék szezonja

Fotó: Csabai István

Mint arról korábban már írtunk, nemrég megkezdődött a nagyüzem a gumiszervizekben. Rengeteg autós cserélteti le március és május között a téli abroncsait nyári szettre. A téligumi a nagyobb tapadás miatt jobban kopik nyáron, mindez pedig az üzemanyag-fogyasztást is megnöveli. Ezek a keverékek nedves körülmények között rosszabbul viselkednek a kanyarokban és megnő a fékút is.

A fent felsorolt tények bizonyára sokak számára ismerősek lehetnek, azt azonban már nem biztos, hogy ugyanennyien tudják, milyen abroncsokat érdemes még felszereltetni a tavaszi időszakban. Van ugyanis olyan, hogy a sokat futott abroncsok, bár nyárigumik, életveszélyesek is lehetnek a túlkopás következtében. A részletekről a Péli Gumiszerviz „műhelygazdáját”, Péli Henriket kérdezte hírportálunk, akinél naponta átlagosan húszan váltanak nyári abroncsokra.

– A szabály 1,6 milliméteres barázdamélységet ír elő, mi azonban már 3 milliméternél szólunk a tulajdonosnak, hogy érdemesebb lenne inkább egy új szettet vásárolni. Ezekre a gumikra legártalmasabban az UV-sugárzás és a napsütés hat, átlagos használat mellett élettartamuk nagyjából tíz év – mondja Péli Henrik.

Péli Henrik műhelyében március közepétől egészen május végéig tart a tavaszi gumicserék szezonja
Fotó: Csabai István

Nem csupán a gumikra érdemes ugyanakkor figyelni, hanem az autó szervizelésénél a felfüggesztés megfelelő beállítására is. Egy rosszul beállított felfüggesztés ugyanis jelentősen megrövidítheti abroncsaink élettartamát.

– Leginkább a kerékösszetartás, a dőlésszög és a lengéscsillapító megfelelő beállítása fontos. A gumi külső vagy belső pereme egyaránt elkezdhet gyorsan kopni egy rosszul belőtt futómű esetében. Volt már rá példa, hogy az 50-60 ezer kilométer élettartamú gumi mindössze 4-5 ezer kilométer megtétele után már használhatatlanná vált emiatt – meséli a szakember.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában