Jászkunság

2021.06.16. 11:25

A hűvös tavasz a klímák forgalmán is érződött

Legtöbben a tavaszi, nyár eleji időszakban jutnak arra az elhatározásra, hogy jó volna otthonukat klímával felszerelni. A kánikulát nehéz átvészelni a négy fal között, a panellakások különösen fel tudnak forrósodni. A viszonylag hűvös tavasz viszont miatt elmaradt az igazi roham a készülékekért. Ugyanakkor szakemberről így sem árt időben gondoskodni.

Kovács Berta

Tzortzis Evangelos, a Szigetklíma Kft. tulajdonosa megmutatta az üzletükben elérhető készülékeket

Fotó: Mészáros János

– Sajnos nem voltunk kellően előrelátóak – árulta el hírportálunknak Juhász Gábor. – A víkendházunkba szeretnénk mobilklímát venni, de csak a műszaki áruházban szembesültem vele, hogy ezek sem sokkal olcsóbbak a faliaknál, pedig pont a spórolás lett volna a cél. Azóta több szerelőt is megkerestem, de már csak júliusra tudtak vállalni – tette hozzá Gábor.

Tzortzis Evangelos, a Szigetklíma Kft. tulajdonosa megmutatta az üzletükben elérhető készülékeket
Fotó: Mészáros János

– A lakossági klímaberendezések forgalmazása terén észre lehet venni, hogy sok most a gyorstalpalót végzett szerelő – nyilatkozta Papp Zoltán, a Frigoteam Kft. ügyvezetője. – Minket persze ez nem érint nagyon, huszonhat éve vagyunk a pályán.

Kis visszaesést tapasztalunk a hűvös időjárás miatt, de összességében folyamatosak a megrendeléseink.

– Pláne, hogy az állami felújítási támogatások klímaberendezés beszerelésére is fordíthatóak. A főszezonban, nyáron vélhetően beindul a dömping, és ha megérkezik a kánikula, biztosan megugranak majd az igények. Most leginkább karbantartásokat, javításokat végzünk. Amikor először bekapcsolják az emberek a klímát, akkor jut eszükbe, hogy ki kellene takaríttatni, illetve ilyenkor jönnek elő a hibák – mutatott rá Papp Zoltán.

– Tavaly a korlátozások idején a fővárosban befagyott a piac, de vidéken azért vásárolták a klímát. Januárban viszont tapasztalható volt egy óriási bumm a lakásfelújítási támogatásoknak köszönhetően – tízből nyolcat így adtunk el – osztotta meg tapasztalatait Bernáth Orsolya, a Szigetklíma Kft. képviselője.

– Az előző évekhez képest most pangás figyelhető meg, de ez országos jelenség, több szakmabelivel, hazai forgalmazóval beszéltünk erről.

A klasszikus főszezont április–május jelentené, ám mivel idén rossz volt az időjárás, visszavetette a forgalmat.

– Eközben úgy tűnik, az emberek ma már megfontoltabban vásárolnak, és figyelembe veszik, hogy fűteni is lehet a klímával, így télen szintén vannak megrendeléseink – számolt be róla Bernáth Orsolya. Elmondta továbbá, hogy ingatlantól függetlenül viszik a készülékeket, és immár előszeretettel választanak jó minőségű, hűtésre-fűtésre egyaránt használható klímát, amihez garancia is jár.

– Bár él az a tévhit, hogy nagyon magas a fogyasztásuk, a mai modern készülékek kifejezetten gazdaságosak. Az inverteres klímának épp az a lényege, hogy minimális energiát vesz fel, csak megfelelően kell beállítani. Mi igyekszünk mindig olcsóbb, de megbízható kategóriájú eszközt ajánlani a vevőknek, hiszen van, aki szerényebb összegből gazdálkodik.

Némely márkáknak jobb a marketingjük, ezáltal az ismertségük is, de nem biztos, hogy pont az ilyen készülék a legideálisabb az ügyfélnek.

– Ezért mindig felmérjük, hogy az adott esetben mik az igények. Ha mondjuk egy panellakásban nem szükséges az állandó fűtés, akkor nem javasolunk ilyesfélét. Az sem jó, hogy ha a kelleténél kisebb a készülék teljesítménye, ahogyan az sem, ha felülteljesít. Ezért ajánlott szakemberrel egyeztetni a beszerzés előtt – magyarázta Bernáth Orsolya.

Megbízható szakembert válasszunk a szereléshez!

A Szigetklíma Kft. képviselője azt is hangsúlyozta, fontos, hogy megbízható, leinformálható céget válasszunk. Érdemes lehet akár internetes értékeléseket olvasni. Gyakori, hogy valaki olcsón beszerel egy készüléket, de mikor karbantartani vagy javítani kellene, már nem lehet elérni. Egyes márkákat nem forgalmaznak hazánkban, így valószínűleg feketekereskedelem útján hozták be, így kicsi az esélye annak, hogy szakember építette be. Számlát mindenképpen kérni kell, hiszen a garancia csak akkor él.

A karbantartást tavasszal érdemes intézni, amikor a szakemberek is jobban ráérnek. A gyártói ajánlást is figyeljük: egyes márkáknál van tízéves, kiterjedt garancia, ám csak akkor, ha évente kétszer végeznek karbantartást. A pár évvel ezelőtt bevezetett szigorú klímaszabályozást követően a kóklerek eltűntek a piacról, most viszont újra megjelentek a rossz minőségű, olcsó klímákkal együtt. Ezekre viszont nincs garancia.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szoljon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában