2024.01.20. 19:00
Pedagógussal elemeztük a középiskolai matematika felvételi feladatsort
Matematika tanárt kérdeztünk a középiskolai felvételi feladatsorról, amit szombaton kora délután nyilvánosságra hoztak a megoldókulccsal együtt.
Magyarból és matematikából adtak számot tudásukról a nyolcadikos diákok Szolnokon
Fotó: Nagy Balázs
A tíz feladat a korábbi évekhez képest meglehetősen nehéznek bizonyult. Egy abonyi iskola pedagógusa elmondta, augusztusban adta ki az Oktatási Hivatal, hogy a matematika feladatsor módosul, ehhez valóban tartották magukat.
– Szokatlan volt, hogy az első feladatba beletették, mi az a módusz, ki kellett választani – kezdte a felvételi elemzését.
A felépítés a korábbira hasonlított, a második mindig mértékegység, most olyan típusút kaptak a diákok.
– A harmadikban a logikai, kombinatorikai képességeket tették próbára, a koncentrációképességről kellett tanúbizonyságot tenni, egyedül ennél vonnak le pontot a rossz válaszért – emelte ki.
A következőben grafikont elemeztek a diákok, értelmezéséhez többször rá kellett nézni. Az ötödik feladatban a függvényeké volt a főszerep, pontok ábrázolásával, tükrözéssel és területszámítással. A pedagógus úgy véli, többen hatodik feladatnál ragadhattak le, a szövegesen meglehetősen sokat kellett gondolkodni, amivel sok időt veszíthetett a diák.
– A hetedik feladat geometriai volt szögszámítással, ami nehezebb volt, mint szokott, a feleletválasztósakat viszont egyszerűbbnek gondolom – sorolta.
A kilencedikben egy egyszerű hasáb térfogatát kellett kiszámolni.
– Az utolsó is szöveges volt, sokan idáig már el sem jutottak. Ha viszont valaki otthon van a matekban, akkor megoldhatónak bizonyult a fejtörő – tette hozzá.
Miután végigvezetett a feladatsoron elmondta, szerinte az országos átlag 20-22 pont körül várható, a diákok többsége csütörtökön tudja meg az eredményt.